Jak TO działa?
Czemu warto korzystać z naszej strony i co różni ją od innych serwisów/grup oddaniowych
Pomagając PUNKTUJECIE
Korzystanie z naszej strony jest darmowe. W serwisie używacie punktów, które co miesiąc automatycznie i bezpłatnie są uzupełniane. Wykorzystujecie je przyjmując pomoc, a zdobywacie oferując wsparcie. Mają one na celu aktywizowanie Użytkowników i zachęcenie ich do niesienia pomocy. Wychodzimy z założenia, że KAŻDY (z małymi wyjątkami) może oferować coś od siebie. Na start otrzymujecie punktów, które odnawiane są każdego miesiąca. Potrzebujecie więcej? W każdej chwili możecie zwiększyć ich ilość pomagając lub dokupując je (10 pkt. – 1,50 zł). Proste! :)
OPINIE I KOMENTARZE
Każdy Użytkownik w serwisie może posiadać tylko jedno konto. Dzięki temu profile są autentyczne, a możliwość nadużyć i nieuczciwość – ograniczone. Dodatkowo macie wgląd w historię aktywności każdego Użytkownika (możecie dowiedzieć się z jakiej pomocy skorzystał i jakiego wsparcia udzielił) oraz opinie i komentarze do danego profilu, co pozwala bardziej świadomie dokonać decyzji o udzieleniu lub przyjęciu pomocy.
BEZ HEJTU, za to ŻYCZLIWIE I UCZCIWIE.
Jesteśmy społecznością, w której bez obawy o swoją anonimowość możecie prosić o wsparcie lub nieść pomoc. To Wy decydujecie o wyglądzie Waszego profilu i budujecie historię swojej aktywności.
PAMIĘTAJ! W serwisie zyczliwi.pl możesz posiadać TYLKO jedno konto!
Jeśli oferujesz pomoc w OGŁOSZENIU
Dodaj ogłoszenie. Poinformuj w tytule jaką pomoc oferujesz, wybierz lokalizację, określ ilość osób, którym zamierzasz pomóc (liczbę zgłoszeń, które wybierzesz). O zgłoszeniach zostaniesz poinformowany e-mailem, dlatego sprawdź, czy podany przez Ciebie w profilu e-mail jest prawidłowy. Zgłoszenie pod Twoją ofertą nie zobowiązuje Cię do jej wybrania. Kiedy pojawi się zgłoszenie masz możliwość prowadzenia prywatnej rozmowy z Użytkownikiem, któremu chcesz pomóc. Udziel pomocy dopiero, po wybraniu zgłoszenia/zgłoszeń (w przeciwnym razie za ofiarowaną pomoc nie otrzymasz punktów ani komentarza). Wyślij wiadomość do Użytkownika, który zgłosił się do Ciebie po pomoc, by ustalić szczegóły. Zrealizuj pomoc. Czekaj na potwierdzenie Twojego wsparcia i opinię od Użytkownika, któremu pomogłeś. Nie ma już możliwości prowadzenia konwersacji z tym Użytkownikiem. Brawo! Dostajesz punkty za udzielenie pomocy. Potwierdź swoją pomoc i dodaj komentarz Użytkownikowi, któremu udzieliłeś wsparcia.
Jeśli oferujesz pomoc w ZGŁOSZENIU
Wysyłając zgłoszenie wyrażasz chęć udzielenia pomocy. Od teraz masz możliwość prowadzenie prywatnej rozmowy z Użytkownikiem, któremu chcesz pomóc. Udziel pomocy dopiero, po wybraniu Twojego zgłoszenia (w przeciwnym razie za ofiarowaną pomoc nie otrzymasz punktów ani komentarza). Wyślij wiadomość, by ustalić szczegóły. Czekaj na wybór Twojego zgłoszenia. O wyborze zostaniesz poinformowany e-mailem, dlatego sprawdź, czy podany przez Ciebie w profilu e-mail jest prawidłowy. Zrealizuj pomoc. Czekaj na potwierdzenie Twojego wsparcia i opinię od Użytkownika, któremu pomogłeś. Nie ma już możliwości prowadzenia konwersacji z tym Użytkownikiem. Brawo! Dostajesz punkty za udzielenie pomocy. Potwierdź swoją pomoc i dodaj komentarz Użytkownikowi, któremu udzieliłeś wsparcia.
Przyjmujesz pomoc w OGŁOSZENIU
Dodaj ogłoszenie. Poinformuj w tytule o jakie wsparcie prosisz, wybierz lokalizację. Pamiętaj, że na łamach serwisu nie możesz prosić o pomoc finansową. O zgłoszeniach zostaniesz poinformowany mailowo, dlatego sprawdź, czy podany przez Ciebie w profilu e-mail jest prawidłowy. Pojawienie się zgłoszeń pod Twoją prośbą nie zobowiązuje Cię do wyboru żadnego z nich. Kiedy pojawi się zgłoszenie masz możliwość prowadzenia prywatnej rozmowy z Użytkownikiem, który chce udzielić Ci wsparcia. Wyślij wiadomość, by ustalić szczegóły i zdecydować, czy chcesz przyjąć jego pomoc. Wybierz zgłoszenie. Czekaj na ustalone wsparcie. Pomoc zostanie udzielona dopiero po wybraniu przez Ciebie zgłoszenia.
Potwierdź otrzymanie pomocy i wystaw opinię Użytkownikowi, który ją deklarował. Nie ma już możliwości prowadzenia konwersacji. Teraz Ty możesz pomóc! Za mało punktów? Udziel pomocy, czekaj na odnowienie punktów lub doładuj konto.
Przyjmujesz pomoc w ZGŁOSZENIU
Wysyłając zgłoszenie wyrażasz chęć przyjęcia pomocy. Wysłanie zgłoszenia nie gwarantuje Ci wyboru Twojego zgłoszenia i otrzymania pomocy. Od teraz masz możliwość prowadzenie prywatnej rozmowy z Użytkownikiem. Wyślij wiadomość, by przekonać go do wyboru Twojego Zgłoszenia. Czekaj na wybór Twojego zgłoszenia. O wyborze zostaniesz poinformowany mailowo, dlatego sprawdź, czy podany przez Ciebie w profilu e-mail jest prawidłowy. Czekaj na ustalone wsparcie. Potwierdź otrzymanie pomocy i wystaw opinię Użytkownikowi, który ją deklarował. Nie ma już możliwości prowadzenia konwersacji. Teraz Ty możesz pomóc! Za mało punktów? Udziel pomocy, czekaj na odnowienie punktów lub doładuj konto.
Ponieważ działanie naszego Serwisu opiera się na życzliwości, na start otrzymujesz 25 punktów, które będą odnawiać się każdego miesiąca! Dodatkowe punkty otrzymasz za udzielone wsparcie, a wykorzystasz je, by przyjąć pomoc, kiedy będziesz jej potrzebował. Promuj z nami życzliwość!
PUNKTY
Udzielenie pomocy po dodaniu Ogłoszenia + 20 punktów
Udzielenie pomocy po dodaniu Zgłoszenia + 15 punktów
Prośba o wsparcie wyrażona w Ogłoszeniu – 15 punktów
Prośba o wsparcie wyrażona w Zgłoszeniu – 10 punktów *
*Jeśli Twoje zgłoszenie nie zostanie wybrane przez Ogłoszeniodawcę serwis zwraca na Twoje konto 5 punktów.
WYSYŁKA
Oddajesz lub przyjmujesz rzeczy i potrzebna jest wysyłka? Jeśli koszt przesyłki leży po stronie Przyjmującego, zalecamy, aby nie wpłacać pieniędzy pokrywających koszt nadania na jego konto. Najlepszym i najbezpieczniejszym sposobem sfinalizowania takiej umowy jest opłacenie listu przewozowego przez Obdarowanego. Ryzyko niedomówień jest wtedy zminimalizowane, bo zamówiony transport dotyczy przesyłki o konkretnych wymiarach, mającej trafić do określonego miejsca. W razie czego można prosić przewoźnika o zwrot kosztu za niewykorzystaną etykietę. Rozwiązuje się tym samym kwestia zawyżonych kosztów wysyłki ;)
Jak zamówić przesyłkę/wygenerować etykietę do paczkomatu/dla kuriera?
Paczkomat – zamawiamy na Inpost, sendit, furgonetka
Kurier – możesz skorzystać bezpośrednio ze strony wybranej firmy kurierskiej lub nadać paczkę na którejś z witryn: sendit, furgonetka
Pamiętaj, że zamawiasz przesyłkę za osobę nadającą list/paczkę. Jakich danych od osoby, która Cię obdarowuje potrzebujesz? W praktyce są to:
- wymiary przesyłki
- adres nadawcy lub adres paczkomatu nadawczego
- imię/nick
- telefon (choć w przypadku wysyłki paczkomatem można wpisać swój dwa razy)
- e-mail (na który wysłana zostanie wygenerowana etykieta do przyklejenia na paczkę)
Pamiętaj, że Nadawcą jest osoba, od której Przyjmujesz rzecz. Paczkomatem nadawczym jest paczkomat osoby wysyłającej, czyli tej, która oddaje Ci rzecz. No i ostatnia ważna kwestia: opłacona i wygenerowana etykieta musi trafić do osoby, która wysyła do Ciebie przesyłkę. Powinna ona wydrukować etykietę, nakleić ją na pakunek i czekać na odbiór kuriera lub umieścić paczkę w paczkomacie. Proste, prawda?
Więcej informacji w Regulaminie.